miércoles, 3 de septiembre de 2008

Reflexions d'Onset: Güella blanca y güella negra

Güe y ayer una atra bez os meyos de comunicazión nombrarán que bella quinzena de presonas han muerto cuan miraban d'arribar en Europa en una barquichona d'ixas que tasamén fa piez.
Atros más que se suman a una lista que nunca s'acaba. Chen -ombres, mullers, chóbens, misaches, ninos, ninons- que s'han quedato en ixas auguas barucosas, quí sabe si ta siempre. Chen, a lo menos beluns, d'a que no sabremos nunca o suyo nombre, os suyos años, a suya familia, án bibiba... Chen anonima que quereba fuyir d'o suyo país d'orichen, no por unas ideyas, ni por biachar... fuyiban d'un sistema inchusto economicamén y sozial chugando-se a bida, l'unico que les queda, con as pochas bueitas, ni rasclaízos. Chen que dimpués de güeito u doze días en a mar indo a la bimbola asperando arribar en tierra u trobar a muerte.

Más d'una begata he puesto sentir a chen dezir que sisquiá bombardiasen as pateras ixas ta que s'afogasen y no arriben ta iste "primer mundo" (sic). Y lo diz chen que no ye rica ni de clases sozials altas, lo diz chen obrera y treballadors.


Belún talmén se faiga contento que s'afoguen en a mar, regular que sí. No dentraré en os topicos que os inmigrans 'furtan' os treballos a la chen d'aquí, que les dan totas as aduyas... porque sinzeramén me cansan toz os argumentos a favor u en cuentra.

Pero sí que me fería goyo de parlar d'atros argumentos que siempre he tenito n'o tozuelo y que buena cosa de chen en que los siente se calla, no tarten, no d
izen ni piu.

Y ye que sí que i hai uns inmigrans que bienen ta Europa de prou lexos, de toz os cabos d'o mundo, que i bienen a treballar poco, ganan buena cosa de diners por año (más que nusatros treballando tota la bida), ban con misachas beroyas y chóbens, que son admiratos, que dentran a muitos puestos de baldes, que son negros como o tizón como ixos que bienen en pateras, que fan o que les peta, que si fan bella cosa mal no les dirán cosa, que no tienen
pisos 'pateras', no, tienen mansions y casas por toz os cabos, yates, autos millonarios, zincas, y si bel día un d'els no treballa tot o país ye en candeletas y mesmo i hai beluns que no s'integran en os países que los acullen, ni sisquiera aprenden a luenga (Beckham)... Me soi referindo, ye de dar, a os futbolistas (encara que tamién podrían estar cantans, tenistas, golfistas, chen d'ixa que amanix en os programas d'ixos autodenominatos d'o "corazón"...).

Estiaño ya son arredol de 300 personas anonimas as que han afogato as suyas bidas en auguas perditas... ¿A quí le interesa ixo?, ¿a quí le da botos?, rai que se'n muera atro, nomás ye que un numero más. ¿Qué ye millor biyer a muerte d'ixos desgraziatos u biyer o fútbol u a serie d'a tarde u o que diz una analfabeta que s'ha chitato con un ziento?

Güella blanca y güella negra.

No me resisto a ficar un fragmento d'a chenial pelicula Makinavaja: el último chorizo. Me fa duelo que no siga entero o fragmento por nomás bels 20 segundos. Por si no la ez bista tos cuento que malas que o norteamericano puede salir d'a garchola por estar extranchero, o mulsumán mira de salir-ie tamién por o mesmo motivo y o polizía le diz: "pero tu que vas a ser extranjero!! anda que no se ve que tu eres moro!" A la fin os suyos compañers le dizen: "Es que, Mohamed, hay extranjeros y extranjeros". Seguntes a pocha, diría yo.







2 comentarios:

"O zagal de Molinero l'arco" dijo...

Totalment d'alcuerdo con o que dizes.
Güena peli a de Maki Navaja, y güenismos os comics.

Onset dijo...

Gran Makinavaja, un buen filosofo d'o nuestro tiempo ;-) Os cómics son sobrebuens.