domingo, 30 de noviembre de 2008

O mirallo mirandés

O mirandés ye una parla que se considera como parte d'a luenga astur-leonesa. Se charra en a rechión de Tras-os-Montes, Miranda do Douro, enta par d'o nordeste de Portugal y tien bels 15.000 parladors.

Os parladors, más que más, d'os lugarons aislatos han considerato, por un regular, a suya luenga como "parlar mal" u "fiero". Tamién a perda d'a luenga, como en o caso de l'aragonés, tien os mesmo oríchens y causas.

En l'año 1999, Portugal reconoxió lo mirandés como luenga d'o Estato y tamién reconoxió lo dreito d'os parladors a parlar n'a suya luenga, encara que no lo declara ofizial. Podez consultar a lei aquí.

Como se i bei ta Portugal no ye garra problema reconoxer y protecher una luenga que nomás parlan que 15.000 personas, d'os que 5.000 la tienen como primera luenga (15.000 sobre 11.300.000 abitadors de Portugal). B'ha belún que podría pillar o exemplo por istas tierras. Estoi que os portugueses -u as autoridaz que aprebón ixa lei- entendeban o mirandés como una riqueza cultural y no pas lo consideraban un problema.

Tamién en ixe año, 1999, s'establión, de conchunta entre a Unibersidá de Lisboa y o conzello de Miranda do Douro, unas normas ortograficas (diferens de l'asturiano) basatas en as d'o portugués. En iste punto me s'entrefá que caldría que colaborasen con asturianos y leoneses (y zamoranos). Se conox que en zaguerías son treballando en ixa linia.

O mirandés mira de abanzar, de fer garras, de consolidar-se como a luenga d'o territorio, de fer-la biba... ta tot ixo conta con l'aduya d'o gubierno estatal y local.






Podez biyer un reportache sobre ixa parla:






que contina aquí.

1 comentario:

Unknown dijo...

El Sábado 20 de Diciembre desde A Enrestida organizamos un concierto con Obrint Pas, Prau y The Magnetophones en el Centro Cívico Universidad (C/Violante de Hungría), en Zaragoza, a partir de las 19:30h.

El precio del concierto son 12 € anticipada y 14 € en taquilla. Las entradas anticipadas se pueden adquirir en el bar Posturas, el bar Pottoka, la tienda Urban Hell, o en nuestro propio centro social, A Enrestida.

Aquí puedes ver el cartel del concierto: http://enrestida2008.files.wordpress.com/2008/11/definantifa.jpg

Aquí puedes escuchar una cuña de promoción del concierto: http://www.personal.able.es/ftolo/falca3.mp3

El Sábado anterior, 13 de Diciembre, hacemos una fiesta de presentación de éste concierto, con miembros del grupo The Magnetophones a los platos. Sonará reggae, ska y soul.

El cartel de esta fiesta lo puedes ver aquí: http://img513.imageshack.us/img513/4652/cartelfiestadia13ul2.jpg

Para cualquier duda (localización de los puntos de venta…), y más información en: www.enrestida08.com o en nuestro e-mail: aenrestida@gmail.com

Ayúdanos a difundir esta información. Reenvíalo y/o cuélgalo en tus espacios virtuales. Gracias!

Os esperamos a todos y todas!

Organiza: A Enrestida
Colaboran: Bloque Independentista de Cuchas, Magofermin, y Coordinadora Antifascista de Zaragoza
Ayudan: Gallizo, Birosta, Urban Hell, Pottoka, Crápula, Fergus y Posturas.