martes, 28 de octubre de 2008

Reflexión d'atri

Leigo en o Periódico de Aragón, de güe, dos cartas d'opinión de dos lectors que, a lo menos, fan reflexionar prou, más que más -ta yo- a primera. Son claras, elocuens y dreitas. Muitos i abremos pensato asabelo.

D'a primera nomás comentar que ye de dar que o sistema educatibo ha fracasato, pero ya fa muito tiempo y nunca s'ha quiesto apatrusquiar-lo. Cuan cambea o gubierno se fa una lei nueva d'educazión que en cuatre años se bulca. Entremistanto l'amostranza empiora por cada begata más. Y en pagas d'ixo, quí t'asegura que en que acabes a carrera tendrás treballo. ¿Cuántas carreras no tienen garra futuro u ye limitato a una salida? A yo se m'ocurren muitas. Y no ye custión de dispreziar, prou que no, a os soldadors, mecanicos, piquers... me foi contento por els pero i hai cosas que fallan.

D'a segunda carta estoi que no cal parlar-ne, no i hai cosa más a dizir.



ENSEÑANZA

¿Para qué?

***Antonio F. Escuer

***Zaragoza

Soy maestro con 33 años de docencia. Lo que les cuento es real. Ex alumno: conflictivo a tope, "objetor escolar". Abandonó su escolaridad obligatoria a mitad de la ESO. Terminó en un taller ocupacional. Hizo un curso de soldadura. Ahora cobra 2.600 euros al mes y no le falta trabajo.

Ex alumna: diplomada en Turismo; inglés y francés aprendidos estudiando y trabajando en ambos países; situación laboral, tras la Expo 2008: en paro. Ex alumna: diplomada en Químicas; licenciada en Tecnología de los Alimentos; situación laboral: en paro. Ex alumna: Licenciada en Químicas y Doctorado en Ciencias Ambientales por la Universidad de Viena; situación laboral: en paro. Ex alumna: Licenciada en Historia. Doctorado en Tokyo; situación laboral, tras la Expo: en paro. ¿Entienden ahora el título de la reflexión?

Para qué sirve la escuela, el instituto y la Universidad?... Sinceramente creo que sobra todo.

CRISIS

¿Confianza a quién?

***José Luis Catalán

***Zaragoza

Los ciudadanos de a pie vivimos tiempos perplejos ante la crisis actual, donde todo el mundo pide confianza, ¿pero a quién? ¿Al señor Botín, que cobra 10 millones de euros anuales o a cualquier presidente de caja o banco más humilde que cobra 3 millones de euros anuales como mínimo? ¿Al señor Zapatero, que dice que la crisis no la van a pagar los ciudadanos, pero luego pide tocar la caja de la Seguridad Social? ¿Al señor Rajoy, que no hay forma de que se ponga de acuerdo con el Gobierno en materia de terrorismo, pero que apoya rápidamente el retocar el pacto de Toledo y el dar dinero a los bancos y a las constructoras? ¿Al señor Solbes, que dice que esto es una desaceleración y luego se convierte en la crisis mas importante del capitalismo actual? ¿Al sistema americano, que censura que el señor Chávez nacionalice la Banca y ahora la nacionalizan ellos? ¿A los empresarios sin escrúpulos que hacen suspensión de pagos? ¿A los sindicatos, que viven aburguesados? ¿A quién damos confianza?

http://www.elperiodicodearagon.com/noticias/noticia.asp?pkid=451109

6 comentarios:

Salvador dijo...

Diplomats o llicenciats en Turisme, Química, Història n'hi han molts, en canvi no saps el que costa trobar bons soldadors.
El concepte que tenim d'educació està equivocat, tothom vol fer carreres i s'ha abandonat i desprestigiat la formació profesional, aprendre un ofici. Altres països com Alemanya no han comés aquest error.

reflexions en català dijo...

A mi el que m'indigna més és el paper dels sindicats majoritaris. Com s'han venut...

Estudiar per a què? És un negoci.

felquera dijo...

Ya abe tiempo que "m'arrepintié" (no ye verdat perque m'encanta el que estudié) de no haber feto una Formación Profesional de las de ta part d'alavez, pero me pienso que muta chent de la mía cheneración hemos pagato es platos trencatos de l'anglucia de titulitis que teneban nuestros pais. Aora, a'l feto peto, e el día 1 de noviembre me'n voi ta'l paro.
Salut que n'i haya.

Onset dijo...

Ye de dar que a formazión profesional ye desprestichiata de tot (encara que agora diz que por cada begata menos). Toz quieren fer agora carreras, encara que no les cueste de fer-las buena cosa d'años.
Caldría replanteyar muitas cosas, pero, como ye de dar, no se ferá. Antiparte, por o poco que sé d'os graus europeus encara parix que imos a pior, sacando más cosas.
Y no ye custión de parlar de l'ambito d'a educazión (que ye o que más conoxco yo) ni d'o papel d'os sindicatos... porque si charrásenos.

Felquera, as umanidaz y atras zienzias d'ixa mena ye o que tiene y beluna que no'n ye tamién. No nos ne queda atra.

Musafir dijo...

Estem bons amb l'educació!

Ací al País Valencià, ara tenim "Citizenship Education" o siga, educació per a la ciutadania, pero en anglès. Qué be, els menuts aprendran en una mena de 2X1 una altra llengua, al temps que es fan mes socials i entenedors d'etica i cultura social...
Conclusió: d'un estudi de 200 alumnes de Citizenship Education, només 2 aprovaren un test, i els dos eren fills de pares nadius anglesos...

Educació S.A. podriem dir: el govern de torn, ja siga estatal o autonòmic fan i desfan el sistema com si educar fos tambè una cosa política i a més a més prou rendible econòmicament: vinga universitats. En Alacant, en tenim dues diferents: La Universitat d'Alacant, i la Miguel Hernàndez a Elx, a només 15 Km d'Alacant.
Pero clar, som molt "cultes" i europeus, com no tenir no una, sino dues o tres universitats...!!

Vaig sentir un xiste molt dolent l'altre dia: "Són les 20:45 H. Bueno, les nou menys quart de la vesprada per als xiquets de la LOGSE..."

En fi, cada vegada pitjor, pense jo..

Onset dijo...

Musafir, si te contase cómo son as cosas en Aragón. Nomás i hai que una unibersidá y en cuenta d'apatrusquiar-la y renovar y cambear a os profesors, meter más titulazions,deszentralizar-la etz. se'n fa una atra, Universidad San Jorge, pribata -prou que sí-, baxo o dominio d'os poders facticos aragoneses.